Carrosserie Wondercar
Heb je schade aan het koetswerk of aan de gelakte onderdelen van je wagen? Dan herstelt de carrosserieafdeling Wondercar van Groep Thoen dat als erkende servicepartner.
Open van maandag tot vrijdag
van 9u00 tot 11u30 en van 13u00 tot 17u00.
Gesloten op zaterdag en zondag.
WONDERCAR Wieze
Wolvenstraat 43
9280 Wieze
053 78 28 88
CARROSSERIE
Alle merken
Ninove
Brakelsesteenweg 255
9406 Outer (Ninove)
054 33 88 62
WONDERCAR Zottegem
Industrielaan 8
9620 Zottegem
09 360 95 60
Maak een afspraak
Maak nu online een afspraak voor een expertise (ongeveer 30 min.)
Werkwijze
De herstelling gebeurt professioneel en wij volgen daarbij de instructies van de fabrikant. Bij een herstelling worden de originele onderdelen van het betreffende merk gebruikt. Dat is belangrijk voor de algemene veiligheid, maar ook voor het goed functioneren van de wagen. Hierdoor behoudt de wagen ook zijn waarde.
De carrosserieafdeling van Groep Thoen is erkend door elke verzekeringsmaatschappij (AXA, AG Insurance, Ethias, Baloise, P&V, NN Insurance, KBC Verzekeringen, VIVIUM, DVV,…). Dankzij die erkenning kan je als klant genieten van verschillende voordelen:
- Een duidelijke en gedetailleerde offerte.
- Het voertuig wordt enkel met originele stukken hersteld.
- De factuur wordt rechtstreeks afgehandeld met de verzekeringsmaatschappij in het geval dat die de herstelling voor haar rekening neemt.
- Als erkende carrosserie zorgen wij voor de volledige schaderegeling met jouw verzekeringsmaatschappij.
Schademelding - expertise
Wat moet je doen in geval van schade aan je wagen? De schade moet je melden bij je makelaar of rechtstreeks bij je verzekeringsmaatschappij. De verzekeringsmaatschappij zal ons vervolgens een opdracht tot expertise bezorgen of zal een externe expert aanstellen.
Daarna wordt een afspraak gemaakt voor de reparatie van je wagen. Groep Thoen stemt de kosten met de verzekeringsmaatschappij of met de schadelijder (in geval van eigen schade) af. Van zodra wij de toestemming hebben van alle betrokken partijen, starten wij met de herstelling.
Tijdens de herstelling bieden wij een gratis huurwagen aan. Bij een totaalverlies heb je 6 dagen recht op een gratis huurwagen.
Herstelling
Het herstel van de schade begint met het demonteren van alle beschadigde onderdelen. Bij een herstelling zorgen wij voor het uitdeuken van het plaatwerk, het aanbrengen van plamuur, het opschuren en het herstelspuiten van het beschadigde plaatwerk. Ook kunststofdelen zoals bumpers herstellen wij in onze carrosserieafdeling Wondercar.
Is het chassis van je wagen beschadigd? Onze Wondercar carrosserie kan het gedeukte chassis van je wagen naar de originele vorm herstellen. Dat gebeurt door richtwerk waarna alles afgesteld wordt met uitlijnapparatuur volgens de opgegeven waarden van de fabrikant.
SMART repair
Minder dan 2 uur
Dankzij SMART repair (Small To Medium Area Repair Technics) of clever repair kan schade zoals krassen, kleine deuken, steenslag, doffe plekken of hagelschade rechtstreeks aan het voertuig hersteld worden. Die revolutionaire technologie zorgt ervoor dat er geen volledige koetswerkdelen vervangen moeten worden.
SMART repair wordt toegepast voor
- spotrepair;
- herstellen van velgen;
- PDR- uitdeuken zonder spuiten;
- herstellen van koplampen;
- polieren;
- herstellen van kunststof;
- herstellen of vervangen van autoruiten.
DAY repair
Minder dan 1 dag
Bij DAY repair past onze Wondercar carrosserie SMART repairtechnieken toe op grotere schadegevallen met als doel het drukken van de kosten en de hersteltermijn. Onze Wondercar carrosserie is gespecialiseerd in herstellingen, met en zonder vervanging van onderdelen dankzij:
- de nieuwste technologieën die gebruikt worden;
- onze medewerkers die speciaal opgeleid zijn en mee zijn met de technische innovaties.
TOTAL repair
Meer dan 1 dag
De Wondercar carrosserie voert dus naast kleine en esthetische herstellingen ook ingerijpende schade uit. Heb je grote schade aan je wagen door een ongeval? Dan passen wij de TOTAL repair toe waarbij de herstelling meer ingrijpend is dan een SMART of een DAY repair. De onbruikbare onderdelen worden vervangen door nieuwe wisselstukken tegen vaste prijzen en binnen een afgesproken timing. Door gebruik te maken van originele wisselstukken blijft de originele contructeursgarantie gelden.
Spuiten
Na de plaatbewerking gaat de wagen naar de spuitafdeling. Daar plakken we eerst de niet te bespuiten onderdelen af en de te spuiten onderdelen worden voorbewerkt. Dat laatste betekent het schuren van het plaatwerk en het aanbrengen van de grondlak. In de spuitcabine spuiten we de wagen met watergedragen lak van het premiummerk Glassurit.
Montage en aflevering
Na het spuitwerk worden alle resterende onderdelen terug gemonteerd en afgesteld. Wij controleren het voertuig zodat het opnieuw voldoet aan alle technische en kwalitatieve aspecten. Bij het afhalen van het voertuig informeren wij elke klant over de uitgevoerde herstellingen.
Een bestek via de app?
Download de app in de Apple Store of via Google Play, maak foto's van de schade en stuur ze rechtstreeks naar ons door.
De carrosserie Wondercar van Groep Thoen wil een optimale klantenservice bieden. Wij nemen met plezier alle zorgen met betrekking tot het schadegeval uit jouw handen.