Geperfectioneerd icoon

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Golf. De serieproductie van de bestseller begon in maart 1974 in Wolfsburg. Na de eerste Golf zijn tot op heden meer dan 37 miljoen exemplaren gebouwd. Puur mathematisch gezien hebben in de afgelopen 50 jaar elke dag wereldwijd meer dan 2.000 mensen voor een nieuwe Golf gekozen. Daarmee is het compacte icoon de meest succesvolle Europese auto ooit en de meestverkochte VW aller tijden. Nu stelt Volkswagen de nieuwste evolutiefase in de Golf-geschiedenis voor. Met een volledig nieuw ontwikkeld infotainmentsysteem en een plug-inhybride aandrijving van de volgende generatie. De beste Golf van de afgelopen 50 jaar staat nog deze zomer in onze showrooms.

 

Een maatje groter?

Ontdek de nieuwe Tiguan

Thoen Volkswagen Golf R-line 2024 voor

Nieuw verlichtingsdesign.

De nieuwe Golf en de nieuwe Golf Variant zijn herkenbaar aan hun gewijzigde voorkant. Visueel onderscheidend daarbij zijn het voor het eerst in Europa verlichte VW-logo en de nieuw ontworpen ledkoplampen. In de topversie zijn dat IQ.LIGHT-ledmatrixkoplampen, die een nieuwe high-performance grootlichtfunctie bieden met een bereik tot 500 meter. De IQ.LIGHT-3D-ledachterlichten op beide koetswerkversies hebben eveneens een nieuw design.

Thoen Volkswagen Golf R-line 2024 achter

Nieuw infotainment.

In het interieur wordt de modelreeks gekenmerkt door een nieuw ontwikkeld en intuïtief bedienbaar infotainmentsysteem (MIB4) met een vrijstaand aanraakscherm, met aansluitend daaronder ergonomisch geoptimaliseerde en verlichte schuifregelaars met aanraakfunctie voor temperatuur- en volumeregeling. Ook nieuw: het geoptimaliseerde multifunctiestuurwiel en de nieuwe spraakassistent IDA. Met behulp van natuurlijke taal kunnen niet alleen functies als airco, telefoon of navigatie worden bediend, maar IDA kan ook worden gebruikt om online informatie op te roepen over elk denkbaar gebied, van het weerbericht tot algemene kennis.

Thoen Volkswagen Golf variant 2024 interieur scherm

Nieuwe rijhulpsystemen.

Het manoeuvreren met de Golf en Golf Variant wordt vergemakkelijkt door nieuwe rijhulpsystemen zoals het doorontwikkelde Park Assist Plus en het voor het eerst op de Golf aangeboden Park Assist Pro2 voor in- en uitparkeren met behulp van de smartphone3, evenals de nieuwe 360°-camerafunctie Area View2.

Thoen Volkswagen Golf 2024 rijhulpsystemen
Thoen Volkswagen Golf R-line 2024 schuin voor vliegtuig 2

Exterieur met nieuw verlichtingsdesign.

Aan de buitenkant zijn de doorontwikkelde Golf-modellen herkenbaar aan de nieuw ontworpen ledkoplampen, nieuwe ledachterlichten en een nieuwe voorbumper. De ledkoplampen zijn rechtlijniger geworden, visueel opvallender en naar binnen toe duidelijk smaller. Als alternatief voor de standaard hoofdkoplampen met ledtechnologie zullen in een eerste optionele uitbreidingsfase zogeheten Performance-koplampen2 verkrijgbaar zijn. In dat geval zal naast een extra leddwarsbalk2 in de grille ook voor het eerst in een Europese Volkswagen het verlichte VW-logo2 worden gebruikt.

Nieuw aanbod aandrijvingen. 

De nieuwe plug-inhybride aandrijvingen met DC-snellaadfunctie bieden extra vermogen en een elektrisch rijbereik van ongeveer 100 kilometer. Bijzonder interessant voor alle bestuurders die thuis geen wallbox hebben: de hoogst efficiënte mildhybride 48V-aandrijvingen. De Golf GTI1 is nog sportiever geworden: het vermogen van zijn turbomotor is met 15 kW toegenomen tot 195 kW (265 pk). De 2.0 TSI met 150 kW (204 pk)1 is dan weer 10 kW krachtiger geworden. Negen verschillende aandrijfsystemen, van mildhybride (eTSI) en plug-inhybride (eHybrid en GTE) tot turbobenzine (TSI) en turbodiesel (TDI), zullen in de lanceringsfase van de modelreeks beschikbaar zijn. Alle versies in één oogopslag:

Thoen Volkswagen Golf GTE 2024 laadpaal

Motorsysteem plus koetswerkversie

Vermogen (kW/pk)

Versnellingsbak

Wielaandrijving

Mildhybride

 

 

 

1.5 eTSI(Golf/Golf Variant)

85/115

7-traps-DSG

Voor

1.5 eTSI(Golf/Golf Variant)

110/150

7-traps-DSG

Voor

Plug-inhybride

 

 

 

eHybrid(Golf)

150/204

6-traps-eDSG

Voor

GTE(Golf)

200/272

6-traps-eDSG

Voor

Turbobenzine

 

 

 

1.5 TSI(Golf/Golf Variant)

85/115

Manuele 6-bak

Voor

1.5 TSI1 (Golf/Golf Variant)

110/150

Manuele 6-bak

Voor

2.0 TSI(Golf GTI)

195/265

7-traps-DSG

Voor

Turbodiesel

 

 

 

2.0 TDI(Golf/Golf Variant)

85/115

Manuele 6-bak

Voor

2.0 TDI(Golf/Golf Variant)

110/150

7-traps-DSG

Voor

Zes uitrustingslijnen om mee te beginnen. 

Volkswagen brengt de nieuwe Golf en Golf Variant op de markt in een basisversie (Golf) met daarnaast de uitrustingsniveaus Life (midden), Style (elegante topuitvoering) en R-Line (sportieve topuitvoering). Daarenboven worden de twee iconische sportversies van de modelreeks onafhankelijk gepositioneerd: de Golf GTE1 en de Golf GTI1. Het motorgamma van de nieuwe Golf zal in eerste instantie bestaan uit twee plug-inhybride aandrijvingen (eHybrid1 en GTE1), twee mildhybride systemen met 48V-technologie (eTSI), vier turbobenzinemotoren (TSI) en twee turbodiesels (TDI). In de tweede helft van het jaar volgen ook weer de sportieve topmodellen Golf GTI Clubsport1, Golf R1 en Golf Variant R1 (waarvan de R-modellen beschikken over de vierwielaandrijving 4MOTION). Volgend jaar zullen ook nog andere vierwielaangedreven versies met een 150 kW sterke TSI-motor hun debuut maken. Voor het hele gamma geldt dat alle Golf-modellen beschikken over een nieuw ontwikkelde infotainmentgeneratie, een nieuwe en verlichte bediening van de automatische airco en nieuwe koplampen en achterlichten met ledtechnologie.

Liever een ruime gezinswagen? Uw gezinsleven in goede banen leiden, is een van de mooiste maar ook een van de meest veeleisende jobs. Om u het leven als ouder gemakkelijker te maken, heeft Volkswagen een reeks praktische, ruime en comfortabele wagens ontworpen.

Thoen Volkswagen Golf 2024 logo voorkant